Plugga!

Jag ska börja plugga, den 22/3, Om en vecka :) Jag är taggad, nervös och spänd.
Jag har aldrig varit en plugg människa, men jag hoppas verkligen att det kommer att gå skit bra den här gången. Det känns som att det ska gå bra, jag har fått en paus från allt som heter skola i tre år. Så nu är jag taggad igen och det här är ju nått jag är sjukt intresserad av och verkligen vill jobba med. Så det ska gå bra. Det ska gå skit bra! :)

Till att börja med kommer jag att plugga Omvårdnadsprogrammet och bli undersköterska. Det gör jag på komvux och det kommer att ta 1½år. Sen är min plan att jobba som undersköterska på förlossningen. Helst av allt vill jag jobba på Huddinge sjukhus förlossning. Efter det får vi se om jag vill vidare utbilda mig och då isåfall till Barnmorska. Då blir det till att plugga 3 år till sjuksköterska och sen jobba ett tag och sen 2år till barnmorska. Just nu känns det som väldigt mycket plugg, men när man kommer in i det så kanske det blir det jag vill göra.. Vi får se helt enkelt. Men jag är Taggad och grymt nerväs :P haha




I helgen har jag varit ledig. Jag har inte gjort nått speciellt bara tagit det lungt och i veckan kommer jag jobba tors till Sön och på Ons är det möte på jobbet. :)

Nu är det repriser och mys i soffan med Älskligen som gäller. Trevliga sista timmar på helgen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0