Sömnlöst

Den senaste tiden har jag sovit väldigt dåligt på nätterna. Vaknat av att behöva kissa, ljud, halsbränna och att det är varmt och obehagligt att ligga.. Nu har jag legat i sängen och försökt somna i över en timme utan resultat och idag är jag fruktansvärt trött! Jag vaknade tidigt imorse av en fruktansvärd halsbränna och då kändes det som att jag bara sovit tio minuter innan det. Nästa gång jag får syn på ett apotek så ska jag köpa hem en massa gaviscon. Det funkade när jag var gravid med Tuva så jag håller tummarna. Sen har jag beställt hem en gravidkudde som jag hoppas ska hjälpa mina rastlösa ben.

Men nog om det, hela helgen har det firats påsk med vänner och familj :) så mysigt! Långfredag var vi hos gudmor Jeanette och Uffe, påskafton var vi först hos Mulle och Elin där det var fler vänner, och på kvällen firade vi med Farmor /svärmor och faster Madde. På påskdagen var vi hos farfar Göran på Aselsö och träffade kusinerna Irmelin och Erik och annandagen spenderades med mormor, morfar, morbror och gammelfarmor Vivi :) fullt upp med andra ord och vi hann med alla :) Av gudmor fick Tuva ett påskägg med kex och det var nog hennes favorit. För så länge vi kan bestämma så får Tuva inte äta godis eller dricka läsk och saft. :)

Igår hämtade jag även "hem" min nya vagn! Jag har nämligen köpt en helt ny Bugaboo Donkey Duo Special Edition All Black :) och den är sååå fin! Så idag har jag lagt ut den gamla vagnen till försäljning och det är den gamla vagnen som finns hemma hos oss. Den nya förvaras hos mamma och pappa sålänge. Vi får nämligen inte plats med två vagnar i vår lägenhet :)

Imorgon ska jag klippa brorsan och sen ska han och jag på bio. Han har påsklov och jag vill verkligen se G.I Joe så jag tvingar med honom på den :) en bra deal är en bra deal! ;P

Imorgon tar vi oss in i vecka 29 också! Och 70% av det här är bakom oss. Det går så otroligt jäkla jätte fort den här gången. Snart är det bara 80 dagar kvar..


Kommentarer
Postat av: Carro - trebarns mamman på Gran Canaria!

Åh jag minns hur jobbig sista tiden var med Adrian, de andra två gångerna förträngde jag nog det haha..

Tomatsåsen gör jag med passerade eller krossade tomater som grund, en buljongtärning, vitlök, massa paprikapulver, lite spiskummin, lite torkad basilika och peppar. Sen har jag i kycklingen eller så har jag den bara som den är till pasta :)

2013-04-04 @ 13:47:30
URL: http://carrosungar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0