Praktik

Vecka 7, 8, 9 och 10 kommer jag ha praktik på erstagården. =) I morse var jag där och hälsade på. Tror att det kommer att bli riktigt roligt och spännande. Jag ser fram emot att hjälpa de riktigt behövande. Erstagården är en non-profit organisation som jobbar för svårt hemlösa och ger dem ett korttidsboende medans de hjälper dem att bli friska/friskare eller en fridfull död under tak med folk som vårdar dem. Erstagården har funnits i sex år och är den enda av sitt slag i europa. Jag tycker att det är fruktansvärt! Det ska finnas fler av detta slag för att hjälpa de hemlösa och hjälplösa. De som bor på erstagården just nu är i 50års åldern och just nu är det endast män. (Men kvinnor tas självklart också in) Jag ser grymt mycket fram emot erfarenheten jag kommer att få av att vara där i 4 veckor. Jag har själv ingen erfarenhet eller nära insyn på "knarkare" just nu och tror att jag kommer få mycket utveckling och lärdom av att vara just där! Eftersom de flesta intagna är beroende/har varit beroende av någonting.

Efter att jag varit på min blivande praktik så åkte jag och mötte upp Madde hos Mia som höll på att göra naglar. Så nu har jag också en inbokad tid, efter praktiken är slut =) Sen åkte jag och Madde till min optiker och Madde gjorde en synundersökning samt beställde 3 nya glasögon som var sååååå snygga på henne! Verkligen kul att få vara med och vara smakråd! Hoppas hon blir nöjd nu. Men det tror jag för hennes tre par var så sjukt snygga och passade henne sjukt bra! =) Hos min optiker är det nämligen ta 3 betala för 1 så jag rekomenderar verkligen folk att gå dit! Suveränt ställe! Och glasögon är ju ett nödvändigt och DYRT ont! Så då kan man ju lika gärna göra en bra affär =)

Sen åkte vi hem och jag inväntade Pypy för att gå och träna och Madde inväntade rikard som skulle hämta henne. Super trevlig dag med andra ord! =) Nu ska jag kolla på Gossip girl, nya avsnittet som jag inte sett tidigare idag eftersom jag hittat på massa annat bus. Sen äre sängen som gäller. Natti!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0