22 Dagar

Herre gud vart tar tiden vägen?
Just nu ligger snutt på sängen och sover så enbart därför hinner jag förbruka några minuter här.
Jag har nämligen redan hängt tvätt, fyllt på diskmaskinen , tvättat 3 maskiner och dammsugit idag.
Tack vare fina Nett som kom förbi och höll snuttan lite sällskap!

Jag förstår inte hur folk har tid att blogga med barn i den här åldern.
Hon har ju ännu inga rutiner och sover och äter alltså aldrig på samma tider.
Eller med 3 timmars mellanrum. Och oftast så vill hon ju sova på mig och vaknar därför om jag lägger ner henne. och när jag väl lägger ner henne och det funkar bra och hon sover vidare,
ja då har jag ju ALLT annat att göra. Plocka, diska, tvätta, torka, duscha.. Ja allt man kan tänka sig!
Jag kan ju knappt gå på toa på dagarna när jag är själv.. :P Men det kanske bara är för att jag inte klarar av att låta henne bara ligga och skrika. Det krossar mitt hjärta.

Så vad har jag gjort i 3 veckor?
INGEN ANING!! Tänk att hon fyllde 3 veckor igår!
Helt sjukt. Det jag gjort är ju typ hängt på vårdcentralen..
Jag går dit varannan dag eftersom jag har en infektion i snittet.
När jag är där så rengör dom och lägger om såret och kollar om det går åt rätt håll,
och äntligen så gör de det! Jag är även inne på min andra penicilin kur. För fick jag en på tio dagar som tog slut i måndags och då förlängde dom den med en vecka så nu får jag käka det tills på tisdag..

Inte nog med det så har jag gått och blivit förkyld!
Hade extrem huvudvärk i måndags och i tisdags fick jag lite ont i halsen.
När jag vaknade igår så var jag snorig och hade ont i halsen.
Idag är jag bara super snorig och nyser hela tiden. Svider i ögonen gör det också..

Ja det var väll en snabb update om vad som händer här..
Jag har fortfarande inte vågat mig ut med skrutt helt själv.
Är livrädd för att hon ska börja skrika och jag inte kan göra nått åt saken för att vi är någonstans där jag inte kan amma eller ta upp henne ur vagnen.. Men på Onsdag nästa vecka när hon fyller 4 veckor så ska vi åka till Tumba! Då jävlar ska jag våga! Då tar vi första klivet! Sen får vi fortsätta därifrån :)








Min fina prinsessa!! :)


Kommentarer
Postat av: Elin

Ja visst går tiden sjukt fort när dom små har kommit. Helt otroligt!

Men klart du ska våga dig ut med lillskruttan. Du får hojta till när du vågar dig ut så får vi ta en fika eller promenad tycker jag ;)

Kram

2011-11-18 @ 20:58:22
URL: http://fenomen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0