Skrutt 10 dagar!

Ursäkta mitt usla bloggande!
Jag har haft fullt upp med en liten som legat fastklistrad vid tutten!
Och jag har väll försökt ta det lungt men det har gått sådär..

Vi låg inlagda på K77 från Onsdagen den 26 tills söndagen den 30.
Vi var helt inne i våran egen lilla bubbla och försökte så gott som lära känna våran liten.
Vi försökte komma igång med amningen och jag gick på massa smärtstillande.
Skrutt som var så stor hade lågt blodsocker och var tvungen att få ersättning i början.
Under helgen på BB så fick vi massor med besök av våran fina familj.
Min mamma, pappa, bror, syster, systerson och svåger. Min mormor och morfar.
Mattes mamma, pappa och morbror. Mattes kompis och min Nett
Var alla förbi och hälsade på.
Fint att ha de närmsta där fast att jag kände mig super sunkig och allt annat än fräsch.

Det var med skräckblandad förtjusning som vi på söndagen blev utskrivna och fick åka hem.
Jag ville inte åka hem! Vi hade det så himmla mysigt i vårat lilla rum med våran lilla bebis och folk som höll ständig uppsikt! Sammtidigt ville jag hem till kyra och min säng.
Och tillslut en vardag.. Man kan ju inte gärna bo på BB ;)

Eftersom jag blev snittad så har jag försökt ta det lungt sen vi kom hem men jag är väldigt dålig på det.
Och igår hade vi vårat första BVC besök och eftersom jag misstänkte att det var något konstigt med mitt snitt så skickade hon ner mig till Vårdcentralen där det visade sig att jag fått en infektion i snittet.
Så nu går jag på penicilin också.. UNDERBART!! :(

Men det var skönt att få det bekräftat och nu kommer det förhoppningsvis bara bli bättre..
Nu sover min prinsessa på mitt bröst så jag ska lägga ner henne och vika lite tvätt.
Hoppas ni fick lite svar på era frågor.
Fler inlägg om den första tiden kommer komma när jag får lite tid över. :)




Kommentarer
Postat av: Elin

Jag fick veta allt för ca 1 vecka sen. Då han hade varit borta 10 dagar utan o höra av sig.

Till slut kom han hem och kläcker ur sig att jessie har en syster som är 1 månad yngre än henne. han berättar då allt och att han varit otrogen i 1 års tid med denna bruden. dom har inget förhållande eller så men han har legat med henne på fyllan o lite så. så jävla sjukt och honom har man älskat. så jävla vidrigt!!



men hur litar man på någon efter en sån här grej liksom? och vi planerade ändå Jessie så vet inte hur han tänkte när han var otrogen. Suck.



kram

2011-11-05 @ 14:59:44
URL: http://fenomen.bloggplatsen.se
Postat av: Elin

Ja hon kommer ju förstå en dag. Och jag kommer säga sanningen till henne.

Risken finns ju att hon kommer hata sin pappa. Undra om han tänkt på det!?



Jessie mår jätte bra. Idag blev hon 3 månader. Tiden har gått så fort. Men man märker att hon är 2 månader i utvecklingen.Så hon utvecklas ju som om hon vore född i september. Idag stod hon upp i mitt knä för första gången =) Och sov dessutom HELA natten. Helt ofattbart.

hon är 57 cm lång och väger 5500 gram nu.



hur kändes det att bli snittad? kände du dig snuvad på förlossningen eller kändes det helt ok att det blev snitt?



Kram

2011-11-05 @ 15:34:23
URL: http://fenomen.bloggplatsen.se
Postat av: Hannah

Hoppas ni får "igång vardagen" och kommer in i lite rutiner nu när ni kommit hem och att allt ska gå bra. Njut av den första tiden tillsammans, det går säkert superfort =)

Själv fortsätter jag vänta, med 5v kvar till beräknat datum.. spännande och läskigt =)

2011-11-05 @ 16:55:25
Postat av: Elin

Jag gav upp amingen tillslut.

Såren på bröstvårtorna gick upp så fort jag började amma igen. Så kändes meningslöst plus att mjölken bara sinade så hon blev aldrig nöjd. Så nu kör vi bara ersättning.



Hur går det för dig har du kommit igång med amningen?



kram

2011-11-05 @ 17:55:44
URL: http://fenomen.bloggplatsen.se
Postat av: Elin

Ja på nåt sätt är det ändå rätt skönt.

Okej lite jobbigt kanske för dig men fördelen med amningsnapp är ändå att bröstvårtorna inte går sönder lika lätt. Om jag nånsin får fler barn så ska jag använda amningsnapp från början.

Så kanske jag slipper problemen jag haft.



Vad har hunden sagt där hemma om tillskottet i familjen då?

kram

2011-11-05 @ 18:54:27
URL: http://fenomen.bloggplatsen.se
Postat av: sarah

fick oxå en STOR bebis ! . men valde att ge ersättning efter 2 dagar konstant ammande.

blev snittad och fick världens infektion ! pencillin å massa äckle grejer som kom ut ur såret .

men idag så e det fint ! . man känner av en del av infektionen som satt , men det blir bra ! .



lycka till med bebis !

2011-11-05 @ 21:01:13
URL: http://lillelskling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0