Tiden går!

Åh usch va fort det går! Jag vill ju blogga mest också för att komma ihåg allt som händer. För det händer verkligen saker heeeela tiden och utvecklingen hos Tuva går fruktansvärt fort nu. Men mycket annat händer också så tyvärr hamnat bloggen i kläm. Och hur ska jag då kunna kolla tillbaka?! Blä! Jag ska iallafall ta mig tiden att skriva ihop både ett nio månaders inlägg och ett tio månaders inlägg. Dom kommer va späckade med saker. Sånt ni redan vet och sånt som kommer komma som en överraskning.. :P hur som helst hoppas jag hinner innan helgen är slut.

Idag har jag lagat mat till Tuva. 9 burkar blev det. I måndags lagade jag också mat då vart det 8 burkar. Hoppas jag hinner laga mer mat i helgen. Vill laga torsk och lax också. Så att vi kan variera kosten ordentligt. Jag vill nämligen att tuva äter fisk minst varannan dag och att hon annars inte äter samma typ av kött två gånger om dagen. Samt att hon ska äta enligt tallriksmodellen. Hon dricker också enbart vatten. Dock ska vi introducera mjölk efter ett års dagen :)

Hur gör ni med mat till er små? Tycker ni att det är lätt eller svårt?


Kommentarer
Postat av: Hannah

Jag hatar att laga mat så här blir det burkmat till Elin. Men jag gjorde några försök i början att göra egen mat, men köpmat är så smidigt.. får se hur det blir i fortsättningen, efterrätter har jag börjat med att fixa själv genom att mosa färsk frukt o det är ju lätt så snart kanske jag inspireras att göra egna maträtter med ibland ;)

2012-08-24 @ 22:21:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0