Torsdag

Det har gått en vecka imorgon sen Kyra flyttade. Jag har fått höra varje dag att det går jätte bra :) känns verkligen så himla skönt. Att hon nu får den uppmärksamheten hon förtjänar, att hon slipper bo med Tuva på heltid, att hon aldrig är ensam eftersom hon nu har Enzo hennes bästa kompis som hon känt hela sitt liv. Och det känns skönt att slippa skuldkänslorna och allt hundhår. Anledningen till att Kyra inte kunde bo kvar hos oss är inte bara en. Dels trivdes hon inte i lastbilen med husse längre. Så hon behövde vara hemma hela dagarna. Hon trivs inte att lämnas ensam hemma heller så jag kände att jag inte kunde åka iväg och hitta på saker med Tuva eftersom jag då hade dåligt samvete för Kyra. Kyra tyckte också att det var jobbigt med Tuva, att Tuva ville ha hennes leksaker och hundben, att Tuva gärna badade händerna i vattenskålen och pillade på hennes mat. Självklart har hon aldrig fått det. Men när hon satte fart och man inte såg så var det alltid buset som stog högst på listan. Kyra morrade till två gånger när Tuva försökte få tag på henne och då kände vi att vi inte vill att det ska bli värre. Det hände aldrig nått mer än det men vi kände att Snart kommer Tuva komma upp på dom ställena som Kyra kommer upp på för att gömma sig och då kanske det blir värre. Man vill ju inte ta några risker.

Nu ligger jag på soffan och leker med Tuva. Jag har dragit på mig värsta hostan och är snorig.. Blää hoppas det går över snabbt!!


Kommentarer
Postat av: Hannah

Hoppas det går bra med hunden i fortsättningen med. Känns lite som jag kan kolla på denna blogg för att veta hur min framtid ska se ut.. ;) Du fick en dotter nån månad innan mig, sen flyttade ni (det gör vi nu) och nu har er hund flyttat och tanken har slagit mig om vår hund. (han har blivit lite oroligare sen lilltjejen kom, men de går jättebra ihop, men han är som sagt lite orolig och saknar nog den odelade uppmärksamheten.. och jag har lite dåligt samvete när vi går iväg utan honom för han hatar att vara ensam...)
Tack för att du delar med dig!

2012-08-19 @ 13:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0