Tuva 3 Månader ♥

Äntligen sitter jag framför datorn!
Jag har faktiskt inte ens haft den på på över en vecka! :P
Jag betalade räkningarna från sambons dator den här månaden
hade ju ändå bara två :)

Nu tänkte jag dock ladda ner nya one tree hill så då startade jag datorn imorse och har inte rört den sen dess så då tänkte jag att jag skulle skriva det där tre månaders inlägget! :)

Vid 3 månader:

Hon väger 6030 g och är 62 cm lång.
Hon använder strl 62 i kläder men än funkar 2st bodies i strl 56.

Flickan spyr massor! Mamman får igen för att hon va ett spybarn som liten.
Ibland undrar man om det finns nått kvar efteråt.
Små handdukar följer med överallt för att vara beredd.

Hon somnar tidigare och tidigare på kvällen men vaknar istället på natten för mat.
Det kommer säkert ändras fort och jag hoppas på att det bara är en utväklingsfas som fort går över.
Man är inte utvilad på morgonen när man behövt vakna två gånger på natten.

På dagarna sover hon inte mycket om hon inte får åka vagn. Då sover hon hela "resan"
Är vi inne så måste hon sova på mamma annars vaknar hon direkt. Men på mamma sover hon ändå bara 30 minuter.

Hon är väldigt stadig i nacke och rygg.
Hon kan vända sig från mage till rygg.
Hon har hittat sina händer och dom är supergoda så hon har dom helst i munnen hela tiden.
Mamman försöker dock byta ut dom mot nappen oftast för att undvika att hon ska börja suga på tummen.
Hon försöker få tag på fötterna men når dom inte riktigt.

Mamman har börjat träna och under tiden mamman är borta så får hon vara med sin mormor.
Det går jätte bra eftersom mamman bara är borta lite mer än en timme.

Hon kan ligga i babygymmet en stund och börjar intresera sig mer och mer för leksakerna som hänger över henne. Spegeln är super rolig och så fort hon får syn på sig själv så ler hon stort.

Hon har ett hett temprament och är hon inte nöjd så är hon snabb med att visa det.

Pappa börjar gå bra mer och mer.
Han kan till och med fått den lilla mamma grisen att somna vid ett flertal tillfällen.
Det gillar vi massor och hoppas på att det bara blir bättre och bättre.

Vi har också firat mosterns 25 årsdag och lekt med Enzo.
Träffat flera släktingar för första gången.
Och planerat massor inför dopet.

Vi har också valt ut två till faddrar!
Så totalt kommer Tuva ha tre gudföräldrar.
Gudmor blir Jeanette Nagy (aka Nett)
Och gudfar Uffe Saastamoinen
och så Richard som jag skrev sist :)

Namnet är bestämmt och papprerna inskickade
Hennes namn är Siri Tuva Back
Tilltalsnamn Tuva :)
Mamman börjar till och med vänja sig ;)





Tiden går så fort!!
INTE okej..
Paus paus paus paus!!!


Kommentarer
Postat av: Hannah

Det är så kul att läsa dessa inlägg om vad som hänt. Alla bebisar är ju olika men det är kul att kunna jämföra lite och eftersom Tuva ligger före vår Elin som nu är 2månader så kan jag se lite vad som kommer framöver =)

2012-02-05 @ 00:53:04
Postat av: Elin

hon e så bedårande lilla Tuva.

Hojta till när och om du har tid o ses.

Kram

2012-02-05 @ 16:31:37
URL: http://fenomen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0