Trött

Den här helgen har inte vart nån höjdare nattmässigt hos oss.
Vanligtvis är jag fruktansvärt bortskämd med att få sova på natten men i helgen har Tuva spenderat mer tid i min säng än i sin egen och det tänker jag ändra på inatt.
På nyårsafton fick jag nämligen ett tips om Anis te.
Det är ett husmors knep från kvinnor i mellanöstern och det funkar faktiskt!
Och nu har jag ju åter igen tur med att mitt tuttmonster tar flaskan.. :)
Man kokar vatten med stjärnanis och lite socker (Jag hade en halv tesked socker till 120 ml vatten och 5 st stjärnanis) Man låter det koka en stund så att det verkligen drar. Te't blir inte så mörkt bara så ni vet.
Sen ger man 40 ml ljumet te resten kan man förvara i kylen tills typ nästa kväll.

Tuva vart väldigt lugn och sömnig och det var inte svårt att få henne att somna efter det.
Så det ska vi köra ikväll och se om hon sover längre än tre timmar i sin säng.

Imorgon ska vi på föräldragrupp på BVC
Hoppas på att vi träffar lite nya kompisar.. Skulle behövas.. :)




Babblarna är super intressant när vi har en suris här hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0