Tuva 6 Månader

Bättre sent än aldrig? haha
Jag låg i sängen igår innan jag skulle sova och hade ångest för att jag inte komponerat ihop ett inlägg om förra månaden! Hur ska jag komma ihåg annars?!
Det händer ju så mycket nu!
Så nu ska jag söka i minnet

Vid 6 månader:

Hon väger 8240 g och är 68,5 cm lång.
I kläder använder vi nu storlek 68 och det är mamma glad för som tröttnat på kläderna i storlek 62.

Spyorna blir mindre och mindre och vissa dagar spyr hon inte alls medans vissa dagar spyr hon från att hon vaknar tills att hon går och lägger sig. Men nu är vi vana.
Tuva äter två riktiga mål om dagen. ca 12-13 är det lunch vilket blir mängden av en hel liten burk eller en halv stor barnmatsburk med riktig mat så som pasta och skinka eller liknande. vid ca 20-21 äter hon gröt ca 1-1½ dl.
Mellan dom två målen ammar jag.

Vi har varit på öppna förskolan och tagit "skolfoto" Tuva satt själv och fotona vart jätte fina.
Glad tjej hade vi så det gick jätte fort att få bra foton :)
Vi har också varit på en fotostudio och tagit foton med hela familjen,
då tröttnade Tuva fort och vi han få några bilder men inget med ett jätte leende från Tuvas sida.


Vi har haft babysim som vanligt på måndags kvällar.
Tuva trivs som fisken i vattnet och har lärt sig att dyka.
Efter simmet somnar hon på en gång i bilen på vägen hem och oftast för natten fast att klockan bara är halv åtta.
Vanligast är att hon somnar vid nio och tar morgon vid ca sju-åtta.
Hon vaknar 2 gånger på nätterna för mat.

På dagarna sover hon 2-4 gånger beroende på hur länge hon sover de gångerna.
Bäst sover hon i vagnen när man är ute och promenerar.
Annars sover hon också gärna i mammas och pappas säng på dagarna.

Hon sitter bättre och bättre själv och ålar sig baklänges och roterar sen för att komma dit hon vill.
Om hon får sitta med vid bordet när man äter är hon super nöjd och vill gärna vara mittpunkten jämnt.

Tuva har varit hemma hos farfar för första gången och träffat plast kusinerna Irmelin och Erik.
På dopet var bara Jenny och Erik så det var jätte kul!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0