Torsdag

Usch kl är bara nio men jag är sååå trött! Idag vaknade Tuva kl åtta och startade dagen med att klättra upp i soffan och sen vidare upp på en byrå medans mamman var på toa! Det är iallafall så hon måste ha tagit sig upp där och jag vart helt ställd när jag kom ut! Där satt hon en meter över mark och käkade rosblad! Just nu är Tuva verkligen överallt! Hon ska klättra och testa nya saker och vart super arg när hon inte kunde få upp skåpen under tvn för att pappa/morfar barnsäkrade där igår. När jag sedan gick in i köket för att hämta vatten så stog hon på sin lekkorg för att försöka klättra upp på fönsterbrädan när jag kom tillbaka. Så den fick snabbt flytta in i hennes nya rum! Det är konstigt att dom vet vad dom inte får göra innan dom testat det, för det där farliga som hon INTE får göra går så himla fort när jag inte tittar i två sekunder! Jag kan inte lämna henne ensam ens för att kissa! :P

Sen åkte vi ner till centrum för att sälja en bok och medans vi var inne på pressbyrån nån gång under tiden jag betalade och inte höll ögonen på henne så plockade hon åt sig ett paket med mini Riskakor! Detta såg jag självklart inte förens vi stog på bussen på väg hem igen! Bus är bara förnamnet! Men hon som inte ens vet innehållet kan ju knappast snatta med flit! ;) herre gud.. Ungar!

Mer än det har vi idag vart och köpt Tuvas nya byrå idag!! YEY! Men den skulle inte komma förens vecka 44. Tyvärr. Jag som hade hoppats på att ha det klart i hennes rum tills hennes ett års dag. Men men det är inte hela världen. Nu är den iallafall köpt!

Eftersom Tuva iallafall verkar ha mer energi nu och bättre humör så står SATS på schemat för imorgon bitti! Så skönt! Så ikväll ska jag sova i tid! :) Natti

Bilderna är på Tuva och hennes snattade Riskakor och när hon försöker komma upp på fönsterbrädan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0