Helgen

Helgen spenderades i Borlänge för att fira Enzo som fyllde tre år förra veckan. Vi åkte vår bil och tog med mamma och pappa, så Marcus fick ta tåget från Tierp till Malin. Men han är ju van att ta det till Stockholm varje helg så det vart nog ingen större skillnad. Vi åkte på fredagen och kom hem på söndagen. Super mysigt och trevligt bortsett från att Enzo ramlade och fick besöka akuten.. Men med den energin så är det inte konstigt att det händer en gång per år.. :) allt slutade iallafall gott och det är ju huvudsaken :) Tuva älskar sina kusiner så himla mycket och vill pussas med "bebisen" Nova massor och leker så bra med Enzo. Han kommer nog bli hennes stora idol. Synd att vi bor så långt ifrån varandra bara..

Igår började hissrenoveringen i vårt hus som beräknas att ta två veckor. Jag hoppas att de inte drar ut på tiden för en tjock och klumpig morsa kommer nog inte komma ut så mycket när hissen inte funkar. Tre trappor är jobbigt utan att ens bära på någon och då får jag ju inte ens med mig vagnen.. Dålig kombo med andra ord. Vi tog iallafall tillfället i akt igår och åkte och storhandlade.

Idag har vi haft lite besök av gudmor och Wilda och så har Tuva badat. Pappan i familjen har åkt till Tyskland och kommer hem imorgon så inatt är vi ensamma.

Snart ska jag ta och hänga tvätten som jag väntat med och sen hoppa isäng. Natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0