5 veckor to go!

Herre Gud va tiden bara rinner iväg! Den här veckan har jag och Tuva vart förkylda. Tuva har hostan och jag har snoret. Vi får aldrig samma sak samtidigt :P Jag håller på att sälja Tuvas sommarkläder från förra året på tradera så om ni är intresserade kolla mina auktioner där! Mitt alias är sarah.back, jag har även börjat sälja av lite gravid kläder. Det som inte är använt så mycket.. Alla gravidbyxor utom ett par är nu mera trasiga. Känns som att allt är så slitet att de går sönder hela tiden nu.. Efter två graviditeter.. Samtidigt känns det sååå onödigt att köpa nått nytt nu när det är 3-7 veckor kvar.. Jag tror dessutom inte att jag kommer gå över så mycket den här gången. Men det vet man ju aldrig. Ska köpa ett par leggings och hoppas på att sommaren kommer den här veckan så man inte behöver långbrallor och jeans.

I torsdags var jag på Anima samtal på Huddinge sjukhus. Jag fick hjälp av min mammas fina kompis Lisa som fixade att jag fick träffa Marlene. Marlene var verkligen en underbar kvinna! Jag fick prata av mig och grät väll typ hela tiden :P haha men nu får vi se hur tillväxt ultraljudet ser ut och hur vi går vidare efter det. Anledningen till allt är helt enkelt att snittet med Tuva har satt sina spår i mig som inte kom fram förens jag nu står inför "samma" dilemma. Nu vet jag ju hur det kan sluta och jag vill VERKLIGEN inte bli snittad igen. Jag försöker tänka att det KAN hända. Måste lillebror ut så måste han ju.. Men det är såååå svårt. Jag känner så starkt att jag inte vill och att snitt INTE är ett alternativ.. Vet inte hur jag ska förbereda mig.. Snälla håll era tummar att allt går bra och att jag får föda vårt barn på riktigt! Vaginalt!

Han är fortfarande riktigt vild i magen. Mycket på natten.. Hoppas han vänder på det fort när han kommer ut. Jag har massor med halsbränna som hittills har gått att bota med novalucol men från och med igår så funkar det inte längre.. Och på natten är det katastrofalt! Jag vill helst bara dö. Jag känner även av fogarna mycket nu. Så fort jag rör benen så känns det som att någon har sparkat mig Hårt mellan benen. Bortsett från det så ska jag nog inte klaga. Tuva är super snäll och lätt att ha och göra med och hon gör verkligen inte livet jobbigare. Så vi har det bra. Bara fem veckor kvar tills lillebror är beräknad.

Jag har börjat tvätta upp bebiskläderna och ska tvätta upp amningskläderna också och göra plats för i garderoben. Jag tänkte packa bb väskan efter tillväxt ultraljudet om två veckor. Tycker ni det låter som för tidigt? Efter det är det ju fritt fram för pojken att komma ut..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0