Länge sen!

Usch då! Va har vi gjort egentligen? Jag har fixat balkongen med ny trall, blommor och massa jordgubbar, smultron, hallon, tomat och paprika. Tycker det är super kul med sånt man kan äta. Då får man ut lite mer av det. Så nu är balkongen mer som ett extra rum och lagom till att värmen kom också! Super härligt. Näst på att göra listan är att skrubba rent hela köket och tvätta alla fönster. Sen är här tipp topp! Det är sånt jag känner att jag verkligen vill få gjort innan lillebror tittar ut.

Och hur mår lillebror? Han växer och sparkar och verkar ha det gott. Idag var jag hos barnmorskan och alla värden såg bra ut. Hjärtljuden låg på 140 och resten kommer jag inte ihåg :P inget avviker iallafall från vad det ska va. Min barnmorska tycker sig känna att liten där inne ligger med huvet neråt och är fixerad och jag hoppas verkligen verkligen att det är så för isåfall kan han inte vända på sig längre. (Eftersom han är fixerad) jag är dock väldigt tveksam. Jag hoppas på att hinna få träffa en anima barnmorska innan han tittar ut för att gå igenom mina rädslor. Det är nämligen så att jag väldigt gärna skulle vilja föda vaginalt, och jag är rädd för att samma som med Tuva ska hända igen nämligen en stooooor bebis som ligger i säte. Jag har mycket halsbränna men det har väll väldigt många så jag ska inte klaga. På kvällarna känns det väldigt tungt i bäckenet ungefär som att någon sparkat mig super hårt mellan benen. Ibland får jag attacker av illamående men jag är tacksam över att det är mer sällan än ofta så jag hoppas bara att det försvinner helt snart.

Den här graviditeten har jag haft mer cravings än förra gången, hittills har jag haft: kiwi, oboy, tomat, aromat, glass, melon, fanta, ost, och frukost mat. Allt går i perioder och jag har aldrig två saker samtidigt. Det är super svårt att äta nått som jag inte är sugen på vilket tyvärr gör så att jag nog inte äter riktigt som jag ska men huvudsaken är att liten mår bra. Nu är det bara 7 veckor kvar tills han är beräknad, 48 dagar!!

Tuva mår också bra. Det går fort nu och jag tycker verkligen att hon växt på en månad. Hon har blivit en stor liten flicka helt plötsligt. Hennes hår växer så det knakar och har börjat bli lockigt :) hon är 83 cm och väger 12 kg. Hon har fått ett och etthalv års sprutan i armen och tog den bra. Hon blev ledsen såklart men fick ingen feber eller andra symptom så det var super skönt! Hennes favoritfras just nu är "hej då" och "tja" och det säger hon 97265594 gånger per dag. Samtidigt som hon säger hej då så vinkar hon såklart och går åt ett annat håll eller ut ur rummet. Haha. Hon ÄLSKAR musik och så fort hon ser en iPhone kommer hon och säger musik för att hon vill att man ska starta spotify. Min älskade lilla ängel. Det här med kärlek till sitt barn är verkligen en mäktig känsla som bara andra föräldrar kan förstå. Till och med när hon säger kiss och bajs blir jag stolt och tycker hon är sååååå söt haha.

Imorgon är det bio med BFF Nett som står i kalendern, vi ska se identity theif som jag tror kommer va hysteriskt rolig. Nu kan jag även meddela att Jeanette också är gravid och ska också få en pojke! Fatta att vi ska få var sin kille samma år! Det kommer bli tufft i framtiden haha :P Natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0