Måndag!

Prick en vecka till tillväxt ultraljudet idag. På måndag får vi veta om lillebror är stor eller liten :) och det viktigaste, om han ligger åt rätt håll.

Idag var jag hos barnmorskan. Jag har gått upp 13 kg den här graviditeten.. Med Tuva gick jag bara upp 10 kg på hela graviditeten.. Men men ska väll va glad att jag inte kommer sluta på 20 kg iallafall.. Allt såg bra ut. Hjärtslagen låg på 140 och sf måttet på 34 som är normalt. Vi gjorde en sammanfattning av graviditeten och lite så. Nästa gång blir om två veckor.

Men nu på onsdag ska vi på en föreläsning på Huddinge sjukhus till att börja med. Vad jag förstått ska det handla om smärtlindring och så. Jag tror att det kan va bra att jag och Matte går på nått tillsammans så vi förbereder oss lite. Vi har ju faktiskt aldrig gjort det här förut, även om vi gjort hela spädbarnsbiten. Usch, det börjar bli nära nu! Jag är inte redo än!

Dock har jag numera en halsbränna som DÖDAR mig till och från! Jag vaknar av det flera gånger på nätterna. Och inte nog med det vaknar jag såklart av att jag behöver kissa och att jag behöver vända på mig. Jag sover med andra ord inte speciellt mycket. Så det är väll det som ska bli skönt med att få ut ungen.. Dock kommer jag ju inte få sova hela nätter för att han är ute så ja..

Min lilla loppa till dotter bara växer och växer. Hon snackar massor och det senaste kom ju upp på film i lördags. Hon härmar sin gudmor som pratar ungerska. Haha sååå söt.

Nu ska jag iallafall försöka sova lite. Imorgon ska vi åka och leka med Enzo som åker hem till Borlänge imorgon kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0